Heeft u hulp nodig bij het instellen van het TTapp scorebord, download dan eerst de handleiding en lees die aandachtig door. Mocht dat niet helpen, stuur dan uw vraag naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en dan zullen wij u zo spoedig mogelijk antwoorden.

Mocht u andere vragen hebben (financieel of commercieel) dan graag een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Problemen connectie NTTB app en Scorebord op Android (per  sept 2023) opgelost!

Door een aanpassing in het OS van Android , was de NTTB app aangepast aan de nieuwe eisen van Google. Omdat de NTTB app automatische updates doorzet, komt deze nieuwste versie van de NTTB app 1.2.28 en sb versie 1.0.18 op de gebruikers Android telefoon. (Dit is terug te vinden in het menu Instellingen in de NTTB app , helemaal onderaan de pagina) Door deze aanpassing was de communicatie tussen de NTTB app en het scoreboard verstoord en zijn de NTTB en Scoreboard.nl druk bezig geweest de fout te localisere en te verhelpen. De oplossing is een nieuwe versie van de NTTB app, die vanaf 22-10-2023 in de Google Playstore te downloaden is. Updaten van de NTTB app gebeurt normaal gesproken automatisch in de achtergrond. Dus check de versie van de NTTB app in het instellingen menu van de de app. De versie is 1.3xxx of hoger. Het probleem trad alleen op bij Android gebruikers en niet bij iOS gebruikers. Aan de scrorebord kant hoeft er niets geupdate te worden , omdat het probleem in NTTB app moest worden gefixed. Dat is goed nieuws omdat ook de oudere firmware versies van de borden compatibel blijven met de nieuwe NTTB app versie. Toch bevelen wij onze klanten met een firmware versie ouder dan 2.04 aan om de firmware naar minimaal 2.04 te brengen via de handleiding in de abonnee sectie van deze site. Hierdoor worden updates automatisch in het bord geladen en bent u verzekerd van de up to date versie en zijn alle functionaliteiten geoptimaliseerd. 

 

Instellen hotspot ipv Wifi van zaal gebruiken

In zalen van gemeenten of gebouwen met meerdere huurders, is de centrale wifi vaak niet voldoende krachtig of stabiel genoeg om het scorebord goed te kunnen gebruiken. Zeker als de algemene wifi ook beschikbaar is voor alle gasten, is de bandbreedte en snelheid in het geding. Ook zijn er zalen waarbij er geen wifi aanwezig is. Soms is de beveiliging zo sterk gemaakt , dat alleen internet sites bezocht kunnen worden en kunnen de borden en de app elkaar niet benaderen. 

Is dan het score-board niet te gebruiken? Gelukkig is het antwoord hierop jazeker wel.

De moderne mobiele telefoons hebben een mogelijkheid om zelf een wifi netwerk te maken. Dit heet bij Iphones een Persoonlijke hotspot en bij android een hotspot of tethering.

Lees hoe je dit instelt met jouw telefoon en de scoreborden. Deze oplossing werkt zonder problemen (mits jouw telefoon wel internet dekking heeft in de zaal natuurlijk)

Gebruik NTTB app zonder zaal wifi op telefoon

In sommige zalen is de wifi afgeschermd of wordt door iedereen gebruikt. Dan kan het zijn dat het digitale scorebord niet goed werkt of dat de NTTB app geen verbinding kan maken met het bord. Hiervoor is buiten de hotspot oplossing (hierboven vermeld) nog een 2e optie mogelijk.(alleen bij firmwareversie 2.005 en hoger)

- Ga op deze website en log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord
- Ga naar het menu "Selecteer TTapp of NTTB app"
- Selecteer het serienummer van jouw bord en selecteer optie "Zonder internet" en activeer de instelling
- Er verschijnt een melding dat het gelukt is.

Als het scorebord nu opstart komt er een melding "192.168.4.1 Local Wifi"
- Maak met de telefoon waarop de NTTB app geinstalleerd is , verbinding met het wifi netwerk van het bord. (Herkenbaar aan de naam Score-board_xxxxx De xxxxx zijn het serienummer van het bord)
- Start de NTTB app op en vul de spelers in van de wedstrijd en start het scorebord icoontje achter de wedstrijd
- Het iPadres moet zijn 192.168.4.1 
- Klik bewaar instellingen en het NTTB logo verschijnt op het bord
- Op een gegeven moment gaat de mobiel zeggen dat de wifi van het scorebord geen internet connectie heeft. Dat klopt ! Kies dan de optie "Gebruik mobiele data"
- Het bord is klaar voor gebruik en zal ook de standen live doorgeven via de mobiele data, maar de verbinding tussen de NTTB app en het bord is over de locale wifi van het bord zelf

 Handleiding


 Vaak gestelde vragen:

Het bord start op en geeft een geel ip adress, en de melding in blauw "No known Wifi found"wat moet ik doen?

Als het bord opstart en een geel ip adres blijft tonen, is er geen verbinding met een bekend Wifi netwerk mogelijk. Het wifinetwerk moet dan worden ingesteld. Dit kan voorkomen als het bord naar een andere locatie met een ander wifinetwerk wordt gebruikt of als het wifi wachtwoord is veranderd door de wifi beheerder. Volg de instructies in de manual om het bord opnieuw te verbinden met het juiste wifi netwerk

Als het bord opstart met een blauw ip adres en de mededeling "Wifi Connected" , wat houdt dat in ?

Het blauwe ipadres is het adres wat het bord gekregen heeft van het wifinetwerk. Via een browser is op dit adres de HTML interface van het bord te benaderen. Het houdt dus in dat het bord goed verbonden is met het ingestelde wifi netwerk en bord klaar is voor gebruik.

Ik heb in de zaal geen wifinetwerk of een slecht wifi netwerk. hoe kan ik toch het telbord gebruiken ?

Sommige zalen hebben een slecht wifinetwerk of zelfs geen wifinetwerk. Het bord werkt alleen over Wifi (dus geen bluetooth). Een wifi netwerk is dus noodzakelijk. Echter TTapp wordt voor 99% gebruikt via een mobiele telefoon of device met een gsm kaart en internet. De telefoon kan in Android en iOS een Persoonlijke Hotspot aanmaken. Dit is een wifinetwerkje wat via de telefoon wordt uitgezonden. Het bord kan met die persoonlijke hotspot worden verbonden en dan kan het bord overal waar 3G of 4G netwerk is worden gebruikt. Vaak is deze methode zelfs nog bedrijfszekerder dan het centrale Wifi van een club, omdat niemand anders op die persoonlijke hotspot zit en het 3G en 4G netwerk vaak betrouwbaarder is. Bovendien is de afstand tussen de telefoonhotspot en het bord erg klein waardoor het signaal erg sterk is.

Persoonlijke hotspot wordt ook wel Tethering genoemd in de telefoon. Tegenwoordig zijn ook apparaatjes te koop (Hotspots) waarin je een prepaid simkaartje kan doen en door het apparaatje wordt dan een Wifi uitgezonden. Ook kan je hiervoor een oude smartphone (die afgedankt is) voor gebruiken. Heeft dezelfde functie. De hotspot kan worden toegevoegd aan de WIFI stationslijst in het geheugen van het bord, op dezelfde wijze als een normaal wifi netwerk wordt toegevoegd.

Letop! Het Digitale score-board ondersteund geen 5Ghz WiFi netwerken, alleen 2.4 GHz 

Nadat ik het bord opstart zie ik dat het bord zwart wordt,  nadat het blauwe ipadres getoond is. Hij toont daarna niets.

Na het tonen van het blauwe ipadres, gaat het bord informatie krijgen van TTapp, MQTT of de NTTB App en maakt verbinding met de betreffende server. Het kan gebeuren dat er een animatie aanstaat zonder beeld of dat er nog een wedstrijd in de admin functie moet worden gekozen. Kijk dus eerst in de admin functie van TTapp en selecteer een adhoc wedstrijd en zet animatie op "Geen". Dan moet het bord info gaan tonen over de gekozen wedstrijd. Bij de NTTB app kan er wellicht een banner aanstaan met de kleur zwart.

 Mochten deze zaken niet werken, maak dan het bord los van powerbank , wacht 10 seconden en sluit dan de powerbank weer aan. Mocht dit niet helpen, neem dan contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Is het kiezen van "geen" animatie (TTapp admin) hetzelfde als het kiezen van een animatie waar geen beeld in zit, bijvoorbeeld alleen helderheid of scrollsnelheid?

Nee, dit is niet hetzelfde. De animatie wordt in een loop afgespeeld en zelfs al zit er geen beeldinfo in de animatie, dan nog wordt dit in een loop verstuurd naar het bord. hierdoor worden mededelingen van het bord onderdrukt (zoals dat ook gewenst is als er een animatie moet worden getoond). Wil je de mededelingen van het bord wel tonen, kies dan de standaard "geen" onder het kopje animatie in de Admin functie van TTapp.

Kan ik als beheerder alvast wedstrijden aan het bord koppelen van te voren ?

Jazeker. TTapp admin onthoudt de wedstrijd die aan het bord is gekoppeld en dit kan gebeuren zonder dat het bord actief is. Dit houdt in dat als het bord wordt aangezet op de club, automatisch de wedstrijd verbonden wordt die de beheerder van te voren heeft gekoppeld. Ook kunnen Adhoc telborden van te voren worden ingesteld, als de naam van het adhoc telbord in TTapp maar exact dezelfde naam heeft als de beheerder in de admin functie van TTapp heeft ingesteld. De beheerder kan in de TTapp admin ook per bord aangeven of spelers het bord mogen koppelen. Dit is veel flexibeler.

Hoe kan ik het bord verbinden met TTapp en de NTTB app?

De beheerder van het bord logt in op deze site (www.score-board.nl). Dan wordt een extra menu getoond "Selecteer TTapp of NTTB." Daar zijn de serienummers van de borden te selecteren en of het bord op TTapp of NTTB gezet moet worden. Na dit instellen en bevestigen herstart je de betreffende borden en zijn ze gereed voor de geselecteerde app. Er zijn nog 2 extra mogelijkheden maar die worden allen met de score-board eigen app gebruikt.